Kuponger Det Var Längesedan

Två kuponger?? -Det måste vara länge sedan du åkte
 spårvagn ,säger han o skrockar den blåklädde mannen
som skall ta mig till Redbergsplatsen ,byte, ettan  till Östrasjukhuset. där jag har min stuga.
20 spänn jämt och du får åka vart du vill i en och en halv timma tillägger han.
Jaja tänker jag betalar sätter mig och börja läsa gratistidningen som låg på sätet .
Efter ett tag tittar jag upp och inser att vi är på väg över Hisingsbron!!!???
Vafan jag skulle ju byta vid Redbergsplatsen till ettan och sedan
 hoppa av vid ändhållplatsen var det ju tänkt.
Och föresten slog det mig, gick inte spårvagn ett från Prinsgatan direkt till
Östra sjukhuset en gång i tiden och sexan till Kortedala?
JA fattar fortfarande inte varför man måste byta nummer på vagnarna så folk blir snurriga i huvudet.
Nästa gång tar jag bilen.

Kuponger Det Var Längesedan

© G Salaris 2005

Kommentarer
Postat av: Jessie

Håller helt fullt med. Varför ska man hela tiden byta linjer?

2005-10-07 @ 12:52:56
Postat av: Svågerbroder från Wavemakers

Jag hoppas att du inte tycker illa om Hisingen.
Det fins en bok som heter
"63 skäl att åka till Hisingen"
Den är skriven av GP-journalisten Kristian Wedel.
Utgiven av "TRE BÖCKER"

2006-01-13 @ 12:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback