Är Du Kund? Var god Vänta!?

I en tidigare blogg ondgjorde jag mig över lokaltrafikens kullerbyttor.
Idag har jag en åsikt om Taxikulturen i Göteborg.

Att taxibolagen slåss om oss kunder vet ju alla ?
Ibland slåss till och med taxichauförerna  mot och med varandra så att polisen får komma och medla.
Vore det inte bättre att lägga all denna energi på service till de som behöver en taxibil istället.
Lördag 1530 vid östra sjukhuset ,efter att ha väntat  per  telefon mobilt ca 35 minuter med en röst som låter medela varannan minut   -VAR GOD DRÖJ ,DU ÄR PLACERAD I KÖ SNART ÄR DET DIN TUR.....
med en samtalskostnad för mobilsamtal 1 kr minuten bryts samtalet!!!!
Nästan på väg att bli skogstokig kommer det en bil. Yiiipppiiieee, sätter mig i bilen ger adressen och får ett förvånat uttryck och en fråga till svar  -I vilken stadsdel ligger den adressen??
Med en taxameter som tickar 2 kronor plus startavgift och en samtalskostnad på ca 35 spånn skall jag agera "karta åt "min chaufför".
Att han sedan behagar att ta en genväg (enligt honom) som ytterliggare fördyrar och försenar resan gör att min puls når nu ett stadium på gränsen till hjärtinfarkt.
Nästan framme förklara han så ochså att staten stjäl minsan pengar och syftar på att han måste betala skatt på eventuell dricks vare sig han får eller ej.
Med ett skuldtyngt samvete över detta eventuelle övergrepp av vår stat och de fakto att vi är framme kostar denna lektion i att åka taxi ca 300 spänn allt som allt.(inklusive dricks)

Nästa gång går jag.



Ps; på en direkt fråga varför man inte har direkttelefonerna på taxistolparna svarar min
chaufför att -det blir alldeles för dyrt för kunden !!!???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback