Anders


I dag gratulerar jag min vän och skådespelaren ANDERS LÖNNBRO 60 år

                            HURRA HURRAHURRA HURRA


©G Salaris 2005


Liten biografi


Anders Lönnbro född Kjell Anders Lönnbro 10 oktober 1945 i Johanneberg Göteborg, svensk skådespelare, regissör och producent.


Regi

  • 1984 - Medan vi ännu lever

Filmmanus

  • 1988 - Nya tider                       
                                         (Kuriosa; I filmen nya tider var min far  med och spelade en liten 

        roll som mafiaboss och även jag spelade en liten roll som utropare på Liseberg den blev bortklippt)


Filmografi roller i urval

  • 2005 - Tjenare Kungen
  • 2005 - Saltön
  • 2004 - Den sista trippen
  • 2004 - Danslärarens återkomst
  • 2000 - Det nya landet
  • 1989 - 1939
  • 1978 - Lyftet

 

Kommentarer
Postat av: nalle

Anders du e nog den bäste skådisen vi har ,
du har en sån bredd.... ! många gooa skratt !!

Ps . De finns en tjej på Mimers som e tokrolig ! och har en grymp pipa,, Emma ! spana in henne !

// Nalle

2008-03-20 @ 14:08:21
Postat av: Greta

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback